◄ΣΞΣ♥мλη☻,Кн☺Ð₪Σ♥ΣΞΣ►
ای کاش تنها غمم ،شکستن نوک مدادم بود.
3 دی 1391برچسب:, :: 7:3 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       


یافتن مکان افراد از طریق شماره موبایل


واقعاتکنولوژی خیلی پیشرفت کرده است. هر روز یک خدمت جدید به مردم ارایه می شود. البتهناگفته نماند که اکثر تکنولوژیهای رایج در میان مردم ابتدا در اختیار نیروهاینظامی بوده است و بعد از تولید انبوه و عمومی شدن آنها، آن تکنولوژی وارد بازارشده است. به عنوان مثال همین موبایل تا سالها تنها در اختیار نیروهای نظامی وامنیتی بود اما بعد عمومی شد و در دسترس عموم قرار گرفت و یا دوربینهای مدار بسته،گنج یاب و .....

 

چند روزی است که یکی از تکنولوژیهای رایج در صنایع نظامی به طور آزمایشی روی اینترنت عمومی شده است. نیت این است که ارزیابی شود که مردم چگونه از این تکنولوژی استفاده می کنند تا در آینده سطح دسترسی آن را کاملتر کنند. در این تکنولوژی شما می توانید توسط اینترنت به طور دقیق متوجه شوید که فرد یا افراد مورد نظرتان کجا هستند. البته فرد یا افراد مورد نظر باید حتما موبایل داشته باشند. پلیس و نیروهای امنیتی به وسیله این تکنولوژی می توانند پی ببرند که افراد در هر لحظه در کدام شهر، کدام خیابان، کدام کوچه و کدام پلاک هستند. باورش سخت است اما این تکنولوژی در آستانه عمومی شدن است.

با کلیک روی لینک زیر وارد سایتی می شوید که به صورت آزمایشی این خدمات را برای اولین بار و برای مدت سی روز ارایه می دهد. دقت کنید که در باکس اول کد کشور ایران را بدون صفر اولش وارد کنید. یعنی وارد کنید نود و هشت. در باکس دوم هم شماره موبایل فرد مورد نظرتان را بدون صفر اولش وارد کنید.

در ظرف چند ثانیه این وب سایت با کمک ماهواره موقعیت فرد مورد نظر را همانند نرم افزار گوگل ارت به شما نشان می دهد. اینکه آن فرد الان کجاست؟ در کدام شهر، کدام خیابان، کدام کوچه و کدام خانه است. باور نکردنیست.

از این تکنولوژی لذت ببرید و حال کنید. در تبلیغ انگلیسی این وب سایت نوشته شده بود: وب سایتی برای همسران شکاک.

برای یافتن مکان افراد از طریق شماره موبایل آنها روی لینک زیر کلیک کنید :


http://www.themobiletracker.com/english/index.html




امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 7:3 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       

نیوشا ضیغمی و همسرشنیوشا ضیغمی و همسرشنیوشا ضیغمی و همسرشنیوشا ضیغمی و همسرشنیوشا ضیغمی و همسرشنیوشا ضیغمی و همسرشنیوشا ضیغمی و همسرشنیوشا ضیغمی و همسرشنیوشا ضیغمی و همسرش


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 7:3 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
 
 

 

در این مطلب قصد داریم 13 حقیقتی که پشت عادات عجیب ما نهفته است را شرح دهیم مانند اینکه چرا موهای بدن سیخ میشود؟چرا بعد از خنده گریه است و ...

 

 

1. چرا موقع خندیدن گریه می کنیم؟

کارشناسان هنوز علت آن را نمی دانند اما یک نکته به نظر می رسد و آن اینکه خندیدن و گریه کردن شبیه واکنش های روانشناسی است.
روبرت پرووین روانشناس دانشگاه مری لند می گوید: هر دو آنها زمانی اتفاق می افتد که احساسات تا حد زیادی تحریک می شود. لی دووفنر استاد دانشگاه میامی و چشم پزشک انستیتو باسکون می گوید: معمولا گریه با ناراحتی همراه است اما گریه کردن یک واکنش پیچیده ترِ انسان است. اشک با احساسات مختلفی تحریک می شود ازجمله: درد، ناراحتی، و در بعضی موارد خوشحالی بیش از حد.
 

وقتی چنین اتفاقی افتاد، بسیار خوب است زیرا هر دو خندیدن و گریه کردن با بی اثر کردن هورمون کورتیزول و آدرنالین، استرس را از بین می برد. بنابراین اگر موقع خندیدن گریه کردید، شانس به شما رو کرده است.
 

2- چرا پیاز اشک چشم ها را در می آورد؟

وقتی که شما پیاز را پوست کنده و قاچ می کنید، سلول های پیاز را پاره می کنید، و آنزیم هایی که گازی به نام پروپانتیل سولفکسید تولید می کنند آزاد می شوند. وقتی که گاز به چشمان شما می رسد، اشک چشمهایتان جاری می شود و اسید سولفوریک بسیار رقیقی تولید می شود و چشم را می سوزاند. در این موقع مغز به چشم پیغام میدهد که اشك بیشتری جاری شود و چشم ها قرمز و متورم شود. هرچه بیشتر پیاز خرد کنید، گاز بیشتری تولید شده و بیشتر اشک می ریزید. واکنش شیمیایی پیاز مکانیسم دفاعی است که در برابر آسیب دیدن خود مقاومت می کند. قبل از اینکه پیاز را خرد کنید آن را داخل فریزر بگذارید تا از سوزش و اشک چشمانتان جلوگیری کند. دمای سرد، روند آزاد شدن آنزیم ها را کند می کند. بنابراین در سوزش و اشک چشمهایتان تاخیر ایجاد می کند. 

3. چرا مفصلهایتان صدا می دهد؟

بیشتر مفصل های بدن انسانها، مفاصل دوتایی متحرک مثل بند انگشتها و شانه ها هستند که دو استخوان را با پوششی به نام كپسول مفصلی به هم وصل کرده اند. داخل پوشش مفصل ها مایع لغزنده و زلالی است که مقداری نیز گازهای نامحلول در آن وجود دارد. وقتی که شما مفصل هایتان را می کِشید، درواقع به آنها و مایع بین شان فشار وارد می کنید و با وارد شدن فشار گاز نیتروژن محلول رها می شود. آزاد شدن هوا بین پوشش مفصل ها همان صدایی است که شما می شنوید. وقتی که گاز آزاد می شود، مفصل ها انعطاف پذیرتر می شوند مثلا در یوگا شما قادر هستید مفصل هایتان را خوب بکشید.
اما ممکن است متوجه شوید که مفصل هایتان بعد از یک بار صدا کردن فورا صدا نمی دهند. به این دلیل است که گازی که آزاد می شود باید دوباره در مایع حل شود، و این فرآیند حدود 15 الی 30 دقیقه طول می کشد. اگر شما از روی عادت مفصلهایتان را به صدا در می آورید تا تنش تان را از بین ببرید، به جای این 30 ثانیه روی نفس کشیدن تان تمرکز کنید. صدا کردن مفصل ها به آتروز منجر نمی شود اما می تواند منجر به گرفتگی مفصل ها و کم کردن توان و قدرت آنها شود.

 

4. چرا موهایتان سیخ می شود؟

سیخ شدن موها زمانی اتفاق می افتد که شما یا سردتان است یا ترسیده اید. در پایه ی هر مو یک ماهیچه کوچک وجود دارد كه منقبض می شود، و برجستگی كوچكی روی پوست ایجاد می کند و پوست شبیه پوست مرغ پركنده می شود. این واكنش منجر می شود كه گرما در لابه لای موها محبوس شود و دما حفظ شود. این حالت زمانی كه شما آماده واكنشهای سریع هستید نیز روی می دهد. سیخ شدن موها یک مشكل پزشکی نیست. اگر از نمایان شدن اثرات آن ناراحت هستید، لباس گرم بپوشید، در محیط های آرام قرار بگیرید و از هر گونه ترس و وحشتی جلوگیری کنید.
 

5. چرا پلک چشمتان می زند؟

این وضعیت ناراحت كننده خیلی شایع است.. این اتفاق بیشتر مواقع برای پلک پایینی چشم ها می افتد. کارشناسان معتقدند که خستگی، استرس، مصرف کافئین زیاد منجر به این شرایط می شود. بنابراین خستگی چشم، تغذیه نامناسب، مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی، و آلرژی ها هم به این موضوع دامن می زند. خوشبختانه این مورد هیچ تاثیر م


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 7:3 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       

ترول های خنده دار -www.jazzaab.ir
امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 7:3 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       

قدیم ترین آثار زبان ایران

مورخان اسلامی نوشته اند نخستین کسی که به زبان پارسی سخن گفت «کیومرث» بود و معلوم است که این سخن افسانه ای بیش نیست. اما آن چه تا امروز از روی آثار صحیح و تاریخی به دست آمده است قدیم ترین کلامی از زبان ایرانی که در دست ما می باشد همان سخنان اشو زرتشت سپیتمان است که در سرودهای دینی «گاثه» مندرج است و بعد از آن قسمت های قدیم اوستا که غالب آن ها نیز نظم است نه نثر؛ گاثه به زبانی است که آریایی های هند نزدیک بدان زبان کتاب های دینی و ادبی قدیم خود را تألیف و نظم نموده اند، نام کتاب زردشت چنان که گذشت «اوپستاک» بود و گاهی از آن کتاب به عبارت «دَین» تعبیر می‌شده است. مخصوصا در کتاب پهلوی «بندهش» به جای اوستا همه جا «دین» آمده است و خط اوستایی را هم بدین مناسبت «دَینْ دِپیوَریه» گویند، یعنی خط دین و در «دینکرت» و سایر کتاب ها هرجا که گوید «زردشت دین آورد» مرادش اوستا است.

دیگر کتیبه هایی است که از هخامنشیان باقی مانده است که مهم ترین آن ها کتیبه ی بهستان (= بیستون) می باشد و ما اینک اشاراتی به مجموع کتیبه های سنگی و سفالی می نماییم :

     1- در شهر پازارگاد یا پاسارکاد عبارتی بوده است به خط میخی که : «من، کورش، پادشاه هخامنشی ام» و نیز مجسمه ای از زیر خاک در 1307 به اهتمام پروفسور هرتسفلد بیرون آمده و بر آن این سطور نبشته است: «من، کورش، شاه بزرگم»

     2- کتیبه ی بیستون

 این نوشته بر تخته سنگی بزرگ در دره ی کوچکی از کوه معروف به بیستون (بغستان) از طرف «داریوش» کنده شده است، و در زیر نبشته ها صورت داریوش است که پای خود را بر زبر مردی که بر زمین به پشت درافتاده است نهاده و کمان در دست دارد و پیشروی او نه نفر از طاغیان بریسمان بسته با جامه های گوناگون دیده می شوند و بر بالای صفه پیکر «فَرَوَهَرْ» نمودار است و پشت سر داریوش دو تن از بزرگان ایستاده اند. داریوش در این جا دو کتیبه دارد: یکی کتیبه ی بزرگ به خط میخی و به زبان فارسی قدیم، عیلامی و بابلی در دو هزار کلمه؛ دیگر کتیبه ای کوچک به زبان فارسی و عیلامی در صد و پنجاه کلمه. خلاصه ی این نوشته ها شرح فتوحات داریوش و فرو نشاندن فتنه ی  بردیای دورغین «گئوتامای مغ» و داستان نه تن از طاغیان می‌باشد. این کتیبه مهم ترین ِکتیبه های هخامنشی است و از روی این نوشته ها قسمت بزرگی از تاریخ هخامنشی روشن می گردد.

     3- کتیبه ی تخت جمشید

در وادی مرودشت که رود «کور» از میانش جاری است، در دامنه ی کوه رحمت، پشت به مشرق و روی مغرب بر کمر کوه چند کاخ و عمارت بزرگ بوده است، و شهری هم - که به اغلب احتمالات «پارس» نام داشته و پیش از شهر «سْتَخْرْ» و بعد از شهر «پارسَ کْرتَ» پایتخت «فارس» بوده است و یونانیان آن را «پرس پولیس» خوانده اند - در پیرامون این عمارات وجود داشته است.
این عمارات بر طبق کتیبه هایی که از داریوش و خشایارشا باقیمانده است هرکدام  نامی خاص داشته، آن چه پیشاپیش پله و دروازه ی ورود به مغرب قرار دارد. بارگاه شاهنشاهی و بر طبق کتیبه ی درب بزرگ به صفت «وَسْ دَهْیو» یعنی «همه کشور» یا «همه کشورها» خوانده می شده است و جایگاه پذیرایی فرستادگان و بار دادن همه ی رعایای شاهنشاهی هخامنشی بوده؛ دیگر «اَپَدانَهْ» نام داشت ظاهرا از همان ماده ی «آبادان» و بیرونی شمرده می شد، قصر دیگر در دست چپ «اَپَدانَه» واقع است نام «صد ستون» داشته است و این نام در کتیبه ی پهلوی «شاپور سکانشاه» که روزی در این عمارت فرود آمده است دیده می شود و به جای خود از آن کتیبه گفتگو خواهد شد.
دیگر کاخ «هَدِشْ» یا «هَدیشْ» به یاء مجهول بر وزن «مَنشْ» نام داشت و در سوی جنوبی اپدانه واقع بود، چنین پنداشته اند که این کاخ اندرونی شاهنشاهی و حرم سرای بوده است و این حدس به دلایلی درست می نماید چه شاید واژه ی «هَدیش» اصل و ریشه ی «خدیش» باشد، که به زبان دری کدبانو، خاتون بزرگ و رسمی را گویند و چنان که خواهیم دید حرف «خ» و «ه» در زبان فارسی به یکدیگر بدل می شوند.
عمارت دیگر «تَجَر» است و آن کاخ کوچک تری بوده است در ضلع شمالی صفه ی تخت جمشید که آن را قصر زمستانی یا «آفتاب‌کده» پنداشته اند، در فرهنگ ها «تجر» بر وزن شَرَر خانه ی زمستانی را گویند و بعضی مخزن و صندوق خانه نیز هست، و این بنا رو به آفتاب ساخته شده است و امروز این کاخ را آینه خانه گویند و دو کتیبه از سکانشاه به پهلوی و یک کتیبه از عضدالدوله فنا خسره ی دیلمی به خط کوفی و چند کتیبه ی  دیگر از آل مظفر و تیموریان در آن جا هست. سوای این چند کاخ  بزرگ آثاری از معبد، خلوت ها و ابنیه ی خرد و ریز دیگر نیز در آن صفه باقی است.

این بنا به دست داریوش در سنه 520 ق م آغاز گردید و سپس داریوش ولیعهد خود خشارشا را در حیات خود به تخت نشانید و اتمام ابنیه ی نامبرده را به اهتمام وی باز گذاشت در این ابنیه نیز جای به جای کتیبه‌هایی از داریوش، خشایارشا و اَرْتَخَشَتْرَ سوم باقی است به سه زبان پارسی، عیلامی، آشوری و اخیرا قریب سی هزار خشت مکتوب به خط میخی که نظیرش در شوش نیز به دست آمد در تخت جمشید پیدا شد و برای پختن و خواندن به فیلادلفی امریکا ارسال گردید و نیز لوحه های زرین و سیمین که در زیر پایه های عمارت به عنوان «بُنلاد» یعنی سنگ یادگارِ بنا به خط میخی از داریوش به دست  افتاده درموزه ی ایران باستان در تهران موجود می باشد این کاخ ها را اسکندر ملعون پس از ورود به «پارسا» عمدا آتش زد و علامت آتش سوزی هنوز در آن پیداست و نگارنده خود زغال های قدیم را دیده  است ....

در تُنده ی کوه بیرون از این عمارت نیز دو دخمه است و دخمه ی سومین که گویا از آن داریوش سوم بوده ناتمام مانده است، بر آن دو نیز نقوش و نام هایی کنده شده است.

     4- کتیبه ای در تنگه ی سوئز یافته اند از داریوش اول دارای هشتاد کلمه که بعضی از آن ها محو شده است، مضمون کتیبه ی  مذکور چنین است - بعد از عناوین و القابی که در همه ی کتیبه ها معمول است گوید:
« داریوش شاه می گوید من پارسیم و به دستیاری پارسیان مصر را گشودم و فرمودم از آب روانی که نیل نام دارد و در مصر جاری است به سوی دریایی که از پارس به آن جا می رود این کال را بکنند و این کال کنده شد چنان که من فرمان دادم و کشتی ها روانه شدند از مصر از درون این کال به پارس چنانکه اراده ی من بود»

     5- کتیبه ی نقش رستم

در سه میلی تخت جمشید دخمه هایی بر بدنه ی کوه کنده و ت


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 7:3 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
حبیب محبیان، خواننده لوس آنجلسی برای حضور در برنامه‌ای با اجرای رضا رشیدپور خواستار 100 هزار دلار پول نقد شد.

حبیب محبیان، خواننده لوس آنجلس نشینی که دو سالی هست به ایران بازگشته، برای حضور در یکی از برنامه های «شبکه ایرانیان» که رضا رشیدپور مجری آن است، خواستار دریافت 100 هزار دلار پول نقد شد که البته این درخواست با مخالفت خزعلی( رئیس شبکه ایرانیان) رو به رو شد.

این خواننده که به همراه پسرش «محمد» از دو سال پیش با نگاشتن نامه‌ای به ریاست جمهوری، خواستار حضور در کشور شدند، با موافقت ضمنی و پذیرفتن رعایت برخی شرایط به ایران آمدند.



حبیب همچنین مراحل ضبط آلبوم اش را نیز در استودیویی در سعادت آباد تهران به اتمام رساند.

رضا رشیدپور در برنامه زنده اش در شبکه ایرانیان بارها اخبار مربوط به این خواننده را عنوان کرده و در جلسه‌ای که سه شنبه هفته قبل بین او و حبیب در هتل استقلال تهران برگزار شد، رشیدپور خواستار حضور این خواننده در برنامه زنده‌اش شد که حبیب برای یک ساعت حضور در این برنامه خواستار 100 هزار دلار پول نقد شد.

این درخواست با مخالفت مسئولین این شبکه قرار گرفته است ولی رایزنی ها برای این حضور همچنان ا

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 7:3 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       


گفت‌وگو با «اِما دُون‌اِهو» نویسنده رمان «اتاق»


گرچه که خوانندگان ادبیات داستانی با کتاب «اسلامر کین» شناخت بهتری از او پیدا کرده‌اند، اِما دُون‌اِهو با رمان اخیرش اتاق خواننده را از ابتدا تا پایان به صفحه‌های کتاب میخکوب می‌کند. این کتاب جوایز بسیاری کسب کرده است که می‌توان از جایزه «اورنج فیکشن انگلیس»، «جایزه گاورنر جنرال کانادا» و «جایزه رمان برتر ایرلند» نام برد.


اِما دُون‌اِهو

این منصفانه است که بگوییم، اِما دُون‌اِهو در کار نوشتن مهارت شگرفی دارد. او با ارائه 10اثر داستانی و نگارش نمایشنامه‌های صحنه‌ای و رادیویی و همچنین ادبیات تاریخی، مطمئنا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

گرچه که خوانندگان ادبیات داستانی با کتاب «اسلامر کین» شناخت بهتری از او پیدا کرده‌اند، اِما دُون‌اِهو با رمان اخیرش اتاق خواننده را از ابتدا تا پایان به صفحه‌های کتاب میخکوب می‌کند. این کتاب جوایز بسیاری کسب کرده است که می‌توان از جایزه «اورنج فیکشن انگلیس»، «جایزه گاورنر جنرال کانادا» و «جایزه رمان برتر ایرلند» نام برد. همینطور اتاق، کاندیدای نهایی جایزه بوکر 2010 بوده است.

اتاق، داستان یک مادر جوان و پسر پنج‌ساله‌اش است که در اتاق کوچکی محبوس شده و هیچ‌وقت اجازه خروج نداشته‌اند. اتاق برای جک کوچولو همه چیز است و برای مادرش یک جهنم شخصی. او مدت 7سال در آلونکی پرت و دورافتاده در یک باغ اسیر بوده و فقط نورگیر سقف، روشنایی دنیای خارج را نشانش می‌دهد. بدون درج جزئیات بیشتر باید گفت که با داستانی گیرا، هول انگیز، فریبنده و فوق‌العاده خواندنی روبه‌رو هستیم.

این رمان ابتدا با ترجمه «علی قانع» در 360‌صفحه و با قیمت 7500 تومان به وسیله نشر «آموت» منتشر شد و همزمان انتشارات افراز هم با ترجمه محمد جوادی یک ترجمه دیگر از همین رمان را به بازار کتاب عرضه کرد.

برای نگارش این کتاب چه تحقیق‌هایی در باب موضوع داستان انجام داده‌اید؟

خیلی زیاد. نه تنها در موارد آدم‌ربایی بلکه دیگر موقعیت‌هایی که فکر می‌کردم در درک بهتر زندگی جک و مادرش کمکم می‌کند. بچه‌های زندانی و کمپ‌های بازپروری، سوءرفتار و کودک‌آزاری‌ها، محبوس‌کردن افراد و گروگانگیری‌ها، انواع شکل‌های روان‌درمانی و روانپریشی، زندان‌های انفرادی در آمریکا، سیاست پلیس در رابطه با تجاوز و حتی پیشرفت زبان در کودکان و... بازهم بگویم؟ و لذت‌بخش‌ترین تحقیق، بازی لگو با پسر 5ساله‌ام و پیچیدن او در قالی که خیلی دشوار، در عین حال بامزه بود. با پیش‌زمینه‌ای که در ادبیات تاریخی داشتم می‌بایست خیلی روی تحقیق‌ها کار می‌‌کردم چون هیچ‌وقت نمی‌دانی که داری چه چیزی را کشف می‌کنی.

شما به‌عنوان یک مادر، هنگام نوشتن شخصیت مادر جک به مشکل خاصی برنخوردید؟

تمام پدر‌ها و مادر‌هایی را می‌شناسم که با چنین کابوس‌هایی هم‌منزل هستند؛ اینکه به‌خاطر فرزندانمان چه مصایبی را متحمل می‌شویم، چقدر فداکاری می‌کنیم. اگر دو تا بچه داشتیم و یکی دچار مشکل می‌شد، چه؟ به هرحال وقتی بچه‌دار هستید به نوعی آرامش ذهنی‌تان را از دست خواهید داد. اما نه، نوشتن اتاق کاری خدایی بود. من دلهره‌ها، هراس‌ها و همه چیزهایی را که در مورد عشق مادری می‌دانستم جمع کردم و از آنها یک داستان رضایت‌بخش ساختم.

 نه تنها در موارد آدم‌ربایی بلکه دیگر موقعیت‌هایی که فکر می‌کردم در درک بهتر زندگی جک و مادرش کمکم می‌کند. بچه‌های زندانی و کمپ‌های بازپروری، سوءرفتار و کودک‌آزاری‌ها، محبوس‌کردن افراد و گروگانگیری‌ها، انواع شکل‌های روان‌درمانی و روانپریشی، زندان‌های انفرادی در آمریکا، سیاست پلیس در رابطه با تجاوز و حتی پیشرفت زبان در کودکان و...

حال و هوای این کتاب بیش از سایر کتاب‌های سال‌های اخیر در ذهن می‌ماند به نظر می‌رسد شخصیت‌های مادر و جک به راحتی از خواننده جدا نخواهد شد. آیا در مورد خود شما نیز به همین صورت است؟

خب، ظاهرا من چنین شانسی نداشتم. به این دلیل که روزانه باید به نامه‌های فراوان طرفداران کتاب و مخاطبین جواب بدهم و شاید در این مورد بتوانم تا چند سال آینده نظر بدهم.

شما تعدادی کتاب در زمینه ادبی نوشته‌اید. داستان کوتاه و رمان، ادبیات تاریخی، نمایشنامه صحنه‌ای و رادیویی. کدام بخش از کارها بیشتر به دل‌تان نزدیک است؟

تا اینجا اتاق، چون من همیشه نسبت به بچه‌ها حس خوبی داشته و دارم. می‌توانم بگویم همه نوع کارهایی که نام بردید را دوست دارم، ولی در کل داستان بلند و کوتاه در بالای لیست علاقه‌مندی‌هایم جای دارد.

اخیراً مطلبی عنوان می‌شود درباره اینکه چطور صنعت نشر آمریکا تمایل زیادی به مطرح کردن نویسندگان مرد دارد. نویسنده‌های پرفروش و جایزه‌بگیر‌ها را با لفت و لعاب بیشتری منعکس می‌کنند یا با مصاحبه‌های متعدد و آگهی‌های فراوان. فکر نمی‌کنید که در این میان نویسندگان زن در دنیای امروز دور از چشم‌ها می‌مانند؟

هیچ‌وقت آنقدر در این باره موشکافی نکرده‌ام که بخواهم نظری بدهم. خب، مطمئنا زن‌هایی که جایزه می‌گیرند و کارهایشان در انتشارات مهم چاپ می‌شود، تعدادشان کم نیست. به‌طور مثال، خود من هم امسال خیلی زیاد مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات قرار گرفتم، پس نمی‌توانم بگویم که دور از چشم‌ها مانده‌ام.

تبریک به‌خاطر دریافت جایزه اورنج فیکشن و همینطور نامزدشدن برای جایزه با ارزش بوکر. این روزها مطمئنا نام شما در لیست دیگر جوایز ادبی نیز قرار خواهد گرفت. به‌طور کلی در مورد جایزه‌های ادبی نظرتان چیست؟

بسیار مفید هستند. به ت


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 7:3 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
شركت اپل سیستم عامل تازه خود برای رایانه های مك موسوم به OS X Lion را روز سه شنبه این هفته در دسترس علاقه‌مندان قرار می دهد.
100843507165.jpg

به گزارش فارس ، این نسخه جدید بر خلاف نسخه های قبلی عرضه گسترده جهانی خواهد داشت و كاربران در نقاط مختلف جهان به طور آنلاین می توانند آن را خریداری كنند.

اپل این بار بر خلاف موارد قبل عرضه این سیستم عامل از طریق دیگر مجاری فروش را ممنوع كرده و تنها از طریق فروشگاه های آنلاین و مراكز اختصاصی توزیع خود این سیستم عامل را عرضه می كند. این شركت می گوید این بار 250 تغییر و به روزرسانی جدید را در سیستم عامل مك انجام داده و برنامه های تازه ای را به مك اضافه كرده است.

قابلیت شناسایی كاربر از طریق چهره وی، امكان انتقال بی سیم فایل ها با استفاده از فناوری وای – فای و امكانات امنیتی تازه از جمله كاركردهای سیستم عامل مذكور است. كاربرانی كه قبلا از این سیستم عامل استفاده می كردند با پرداخت تنها 30 دلار می توانند آن را به روز كنند. این رقم در مورد نسخه سرور این سیستم عامل 50 دلار است.


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 6:40 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
با دوستم رفتيم تو يه مغازه ي شلوغ که عسل طبيعي ميفروشه؛ نوبت ما که ميشه طرف ميگه:شمام عسل ميخواين!؟ ، پـَـَـــ نــه پـَـَـــ دوتا زنبوريم اومديم استخدام شيم

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

دوستم پاش تو گچ یارو میگه شکسته میگم پـَـَـــ نــه پـَـَـــ پاشو گچ کرده که از شهرداری عوارض نوسازی بگیره

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


از دستشویی شرکت اومدم بیرون منشیه یه نگاهی میکنه و با پوزخند میگه دستشویی بودین ؟ پ نه پ بک تو بک آفتابه ام طفلی مرخصیه رفتم جاش واستادم


منبع : http://trool.rozblog.com]]>

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 6:40 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
1. سخت‌ترين كار:

به غضنفر ميگن: توي عمرت، سخت‌ترين كاري كه كردي چي بوده؟ميگه: پر كردن نمكدون!

ميگن: چرا؟

جواب ميده: آخه سوراخ‌هاش خيلي ريزه


2. سوال

 

به یه بچه میگن اون چه حیوونی یه که به ما گوشت، شیر، ماست، کفش، لباس میده؟


بچه میگه: بابام !!!



منبع : http://trool.rozblog.com]]>

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 6:40 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
چه غمگینانه می‌پیچید صدای تو درون كوچه‌ی قلبم كه میگفتی؟

نون خشكیه!

 

**********************

 

تا حالا دیدی خر پرواز كنه؟ حتما ندیدی، پس سعی نكن پرواز كنی!

 

*********************

 

جیك جیك جیك جیك

یكی اضافه كن بفرست واسه جوجه بعدی(طرح سرشماری جوجه های آخر پاییز)



منبع : http://trool.rozblog.com]]>

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 6:40 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
از شروع نفسهای حضرت آدم تا پایان نفسهای آخرین آدم دوستت دارم

.

.

.

زیباترین غروب: غروب عاشقان

زیباترین سنگ: دل یار

زیباترین مایع: اشک

زیباترین ناله: آه

زیباترین دف: قلب تو

زیباترین کلام :دوستت دارم . . .

.

.

.

دوستت دارم به اندازه ی پلک هایی که در زمان خیال پردازی هایم

زدم و چه بسیار خیالاتی که در ذهن پروراندم . . .


 


منبع : http://trool.rozblog.com]]>

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 6:40 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
نیشخند بنده خدا خسیس قله اورست رو فتح می‌کنه، ازش می‌پرسن: انگیزه‌ات چی بود؟ میگه: خدا خفه‌اش کنه اونی رو که گفت: اون بالا نذری میدن !!

 

خنده بنده خدا خسیس سوار تاکسی میشه. موقع پیاده شدن راننده بهش میگه: پول خرد ندارم. بنده خدا خسیس میگه: به جاش برام بوق بزن!

 

لبخند یک بنده خدا خسیس میمره رو قبرش مینویسن من مردم ولی مغازه باز است !

 

خنده خسیس ها  رو از چهار تا چیز میشه شناخت:۱- همشون زیرشلواری آبی راه راه دارن
2 هر قلوپ نوشابه که می‌خورن به شیشه نگاه می‌کنن ببینن تا کجاش رفته  !
3 جلوی در وامیستن و به جای اینکه بگن بفرمایین تو، میگن حالا چرا نمیان تو؟
4 بستنی لیوانی که می‌خورن حتما درش رو می‌لیسن!!



 


منبع : http://trool.rozblog.com]]>

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 6:40 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       


منبع : http://trool.rozblog.com]]>

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 6:40 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
استاد سختگیر فیزیک اولین دانشجو را برای پرسش فرا میخواند و سئوال را مطرح میکند

شما در قطاری نشسته اید که با سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت حرکت میکند و ناگهان شما گرما زده شده اید، حالا چکار میکنید؟

 

دانشجوی بی تجربه فورا ً جواب میدهد

 من پنجره کوپه را پائین میکشم تا باد بوزد

 

اکنون پروفسور میتواند سئوال اصلی را بدینترتیب مطرح کند

حال که شما پنجره کوپه را باز کرده اید....



منبع : http://trool.rozblog.com]]>

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 6:40 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
 

یک (روز) خانواده ی لاک پشتها تصمیم گرفتند که به پیکنیک بروند. از آنجا
که لاک پشت ها به صورت طبیعی در همه ی موارد یواش عمل می کنند، هفت سال
طول کشید تا برای سفرشون آماده بشن!
در نهایت خانواده ی لاک پشت خانه را برای پیدا کردن یک جای مناسب ترک
کردند. در سال دوم سفرشان (بالاخره) پیداش کردند. برای مدتی حدود شش ماه
محوطه رو تمیز کردند، و سبد پیکنیک رو باز کردند، و مقدمات رو آماده
کردند. بعد فهمیدند که نمک نیاوردند!
پیکنیک بدون نمک یک فاجعه خواهد بود، و همه آنها با این مورد موافق
بودند. بعد از یک بحث طولانی،....


منبع : http://trool.rozblog.com]]>

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



3 دی 1391برچسب:, :: 6:40 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
عکس خنده دار


منبع : http://trool.rozblog.com]]>

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 9:44 بعد از ظهر ::  نويسنده : arash       

اس ام اس عاشقانه جدید و زیبا دیماه 89

خوشا اس ام اسی که از تو باشد / درونش ردی از پای تو باشد

در آور کفش و جورابت، بفرما / به روی چشم ما جای تو باشد ! ….

.

.

.

منم تنها ترین تنهای تنها / و تو زیباترین زیبای دنیا

منم یلدای بی پایان عاشق / تو بودی مرحم زخم شقایق

نگاهت را پرستم ای نگارم / فدای تار مویت هرچه دارم . . .

.

.

.

هرکس ز خدا می طلبد راحت جانی ، من طالب آنم که تو بی غصه بمانی . . .

.


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 9:44 بعد از ظهر ::  نويسنده : arash       

اس ام اس عاشقانه امروز دی ماه 89 (جدید)

الهی زندگیت طعم عسل شه / دعای دشمنت هی بی اثر شه

ستارت تا ابد روشن بمونه / سیاهی راه خونت رو ندونه

الهی مرغ عشق آرزوهات / سر شب تا سحر یکدم بخونه . . .

.

.

.

همین که یاد من کردی تشکر / همین که مرهم دردی تشکر

در این دنیا که مردم بی وفایند / همین که باوفا هستی تشکر . . .

.

.

.

.

هنوز نیامده ای خداحافظ ؟

تقصیر تو نیست

همیشه همین گونه بوده ، برو اما من پشت سرت دست نه ، دل تکان می دهم . . .

.

.

.

ذهن را درگیر با عشقی خیالی کرد و رفت / جمله های واضح دل را سوالی کرد و رفت

چون رمیدن های آهو ناز کردن های او / چشم و دستان مرا حالی به حالی کرد و رفت . . .

.


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 9:44 بعد از ظهر ::  نويسنده : arash       

اس ام اس عاشقانه دی ماه 89 سری جدید

شب که میشود نبودن هایت را زیر بالشم میگذارم و شجاعت خود را زیر سوال میبرم، دوام میآورم تا فردا؟؟؟

_______________

بزرگترین راهها ما را به هم نمیرسانند، عشق با قوانین بیگانه است، از بیراهه ها بیا برای دیدن کسی که عمریست دوستت دارد!

………..

_______________

تو آسمون نوشته، رو بال هر فرشته، تو مال هر کی باشی، دنیا واسش بهشته

_______________

نمیدانم چرا امشب واژه هایم خیس شده اند، مثل آسمانی که امشب می بارد، و اینک باران بر لبه ی پنجره ی احساسم می نشیند و چشمانم را نوازش میدهد

_______________

نمیخواهم برگردی، این را به همه گفته ام حتی به تو، به خودم اما نمیدانم چرا هنوز برای آمدنت فال میگیرم!!!


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 9:44 بعد از ظهر ::  نويسنده : arash       

<= نوک فلش رو به قبله کن



کردی؟



به همین قبله اسیرتم!

.

.

.

متاسفم، دیگه امیدی نیست، افتادی تو معدن دلم

حتی تموم تیم های نجات هم که بیان عمرا نمی تونن بیارنت بیرون!

.

.

.

قشنگ ترین غزلم را برای شب شعر چشمت نگه داشته ام

پس تو هم زیباترین لبخندت را برای لحظه دیدار نگه دار . . .

دوست دارم


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 9:44 بعد از ظهر ::  نويسنده : arash       

تو را در مثنوی پیدا نکردم / حضوری دیگری پیدا نکردم / سرودم هر غزل تنها بودی / برایت ثانوی پیدا نکردم …

_________________________
به کدامین شهر نگاهت بخشم دل بی تابم را / تو تمنای دلی هر شب و هر خوابم را

_________________________
نمیدانم چرا بیمارم امشب / سکوتی خفته در گفتارم امشب / غم اشک دلم آهسته میگفت / پریشان از فراق یارم امشب

_________________________
دلم زیباترین دلهاست امروز / درون این عالم غوغاست امروز / دلم را در طبق پنهاده بودم / دهم آن را به دست یار امروز

_________________________
فدایت ای گل زیبای هستی، نمیدانم کجا بی من نشستی / قشنگی های فردایم تو هستی، یگانه گنج دنیایم تو هستی

_________________________
گر تو گرفتارم کنی، من با گرفتاری خوشم / داروی دردم گر تویی، در اوج بیماری خوشم


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 9:44 بعد از ظهر ::  نويسنده : arash       


زیر سایبون چشمات تو شبستون نگاهت ، یه جایی گوشه اشکات مچ عشقتو میگیرم ، بین پاییز و زمستون انتظار و نم بارون ، میون نامهربونی تا بخوای برات میمیرم .

بین رویای شبانه جستجویت می کنم ، نرگس عشق منی هر لحظه بویت می کنم ، برگ برگ خاطراتم را خزان بر باد داد ، ای گل ناز بهاری آرزویت می کنم .
در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز ، چه توان کرد که سعی من و دل باطل بود ….

………………

—————اس ام اس عاشقانه ,مسیج جدید عاشقانه —————

از غمش ناله کنان می خوانم ، بی دلم رفت ولی با دل او می مانم .

—————اس ام اس عاشقانه ,مسیج جدید عاشقانه —————

از افسر نگهبان به ریاست محترم دل : اینجانب عشق فارغ التحصیل رشته محبت از دانشگاه عاشقان افتخار دارم در یکی از شعبان قلب شما انجام وظیفه کنم .

—————اس ام اس عاشقانه ,مسیج جدید عاشقانه —————

نکردم در این دنیا گناهی ، فقط کردم به چشمانت نگاهی ، گناه من اگر باشد گناهی ، مجازاتم کن هر طور که خواهی .


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 9:44 بعد از ظهر ::  نويسنده : arash       

مواظب باش سردی هوا احساستو منجمد نکنه !

اینجا آسمان از دل من تیره تر است ، روزگارم ابریست ، من اگر تنهایم ، یاد تو با من هست ، مهربانم روزگارم ابریست ، کاش این بار جای خورشید تو آفتاب شوی .

ببخشید ، سایه ی من عاشق سایتون شده ، میشه همسایه شیم ؟

……………….

زیباترین شب زمین شب پر از نگاه تو / دعای من برای تو ، خدای من پناه تو .

یادمان باشد اگر دور شدیم ، این صدای نفس خاطره هاست که چنین دلگرمیم .

اول رخ به ما نبایست نمود / تا آتش ما جای دگر گردد دود / اکنون که نمودی و ربودی دل ما / ناچار تو را دلبر ما باید بود .

ما را دلی بود که ز دنیای دیگر است / ماییم جای دیگر و او جای دیگر است / دیشب دلم به جلوه ی مستانه ای ربود / امشب پی ربودن دلهای دیگر است .

بس که دلتنگم اگر گریه کنم میگویند / قطره ای قصد نشان دادن دریا دارد .


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 9:44 بعد از ظهر ::  نويسنده : arash       
سلام، حالم خیلی بده، مغزم دیگه کار نمیکنه
رفتم دکتر، میگه 2 راه بیشتر نداری
یا ICU
یا
I SEE YOU
ღ♥ღ
سلام خوبی ؟ یه سوال داشتم
تو دل منو ندیدی ؟ آخه از وقتی اومد دنبال تو دیگه بر نگشت !
ღ♥ღ
به که گویم که تو منزلگه چشمان منی / به که گویم که تو گرمای دستان منی
گرچه پاییز نشد همدم و همسایه من / یه که گویم که تو باران زمستان منی
ღ♥ღ


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 9:44 بعد از ظهر ::  نويسنده : arash       

میخوام که عاشقت بشم / گل شقایقت بشم / دلم واست تنگ شده بود / گفتم مزاحمت بشم .
ღ♥ღ
قلب من در شهر چشمان تو جا مانده / قدر یک شب هم شده از آن پرستاری بکن
ღ♥ღ
ردپایم بی صداست / عشق من بی انتهاست / ردپای اشکهایم را بگیر / تا بدانی خانه ی عاشق کجاست
ღ♥ღ

آهای ناز نمک دار / منم عاشق تب دار / ببین دل تو دلم نیست / واسه لحظه ی دیدار !
ღ♥ღ
تو بشو ساحل قلبم / من میشم ماهی مرده / تا بگن به عشق ساحل / لب دریا جون سپرده .
ღ♥ღ
در کنج دلم عشق کسی لانه ندارد / کس جای در این منزل ویرانه ندارد / دل را به کف هرکه بدادم پس آورد / کس طاب نگهداری دیوانه ندارد .

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 9:44 بعد از ظهر ::  نويسنده : arash       

در عشق حد اقل قطره ای جنون هست
و در حنون هم همیشه دریائی از عشق . . .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
در کتاب واژه ها زیباترین معنا توئی / من چگونه در کتاب عشق تو معنا شوم ؟
از تو گفتن کار هر کس نیست ای بالاترین / من برای گفتنت باید که مولانا شوم . . .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
مینویسم من که عمری با خیالت زیستم / گاهی از من یاد کن ، اکنون که دیگر نیستم
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
گفتی محبت کن برو ، باشد خدا حافظ ولی / رفتم که تو باور کنی دارم محبت میکنم . . .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
کاش میدانستم چشمانت چه زمان خواهد یافت ، که “نگاه ، زاده علاقه است” . . .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
تمام آسمان من خلاصه در دو چشم توست ، مراقبشان باش . . .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 6:45 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
 


 

در اين ترفند قصد داريم يک روش بسيار جالب و کاربردي را به شما معرفي کنيم که با استفاده از آن ميتوانيد يک فولدر يا يک فايل را در داخل ويندوز XP به سادگي کاملأ از صحنه روزگار محو کنيد به شکلي که کاملأ مخفي و ناپيدا شود. سپس خودتان ميتوانيد با دانستن نام آن فايل و يا فولدر مجدد و به همان سادگي آن را بازيابي و ظاهر سازيد. اين ترفند را ميتوانيد ساده ترين نوع مخفي سازي فايل دانست به نحوي که با استفاده از گزينه هاي مشاهده فايلهاي Hidden و امثالهم هم نميتوان آن را مشاهده کرد.

براي اين کار:

ابتدا از منوي Stat وارد Run شويد. سپس دستور cmd را تايپ نموده و Enter بزنيد.
اکنون در داخل CMD کد زير را وارد کنيد و Enter بزنيد:


attrib +h +s D:/milad


منبع : http://mihantafrih.rozblog.com]]>

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 6:45 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
 

دد مشهور 3.14 یا همان عدد "پی" در پیچیده ترین حالت عددی خواهد بود که تا کنون دو هزار و 700 بیلیون رقم اعشار برای آن محاسبه شده است اما نشریه نیوساینتیست پنج وجه دیگر این عدد را نیز به مناسبت روز عدد پی آشکار کرده است.
ریاضیدانان هر سال در 14 مارچ روز عدد پی را گرامی می دارند. روزی که به احترام محاسبه اولین اعشار عدد مشهور 3.14 نامگذاری شده است. شاید همه بدانند که عدد پی نسبت محیط دایره به قطر آن را تعیین می کند اما حقایق ناآشناتری درباره این پدیده ریاضی نیز وجود دارد که در ادامه به پنج مورد از آنها اشاره خواهد شد.


عدد پی در آسمان
شاید ستاره های آسمان الهام بخش یونانیان باستان بوده اند اما یونانیان هرگز از این نقاط درخشان برای محاسبه عدد پی استفاده نکرده اند. رابرت ماتیوز از دانشگاه استون به منظور انجام این محاسبه اطلاعات نجومی و اخترشناسی را با نظریه اعداد ترکیب کرد. وی از این حقیقت که برای هر مجموعه بزرگ از اعداد اتفاقی احتمال اینکه هر دو عدد با یکدیگر هیچ وجه مشترکی نداشته باشند، عدد 6 تقسیم بر عدد پی به توان دو خواهد بود، استفاده کرد. ماتیوز فاصله فضایی میان 100 نمونه از درخشانترین ستاره های آسمان را محاسبه کرده و آنها را به یک میلیون جفت از اعداد تصادفی تبدیل کرد که در حدود 61 درصد از آنها هیچ وجه اشتراکی با یکدیگر نداشتند. با این مطالعات ماتیوز توانست مقدار عدد پی را تا 3.12772 محاسبه کند که 99.6 درصد صحیح است.


عدد "پی" مانند رودخانه ها به زمین باز می گردد
عدد پی بر روی زمین نیز فعالیتهایی را به عهده دارد. این عدد می تواند مسیر رودخانه های پیچ در پیچی مانند آمازون را محاسبه کند. میزان پیچ و خم یک رود به واسطه انحراف آن از مسیر مستقیم تا منبع آب رود شرح داده می شود و عدد پی نشان می دهد یک رودخانه متوسط دارای انحراف مسیری در حدود 3.14 است.



"پی" تنها عددی است که الهام بخش ادبیات بوده است
"الکس بلوز" روزنامه نگار در کتاب جدید خود با نام "ماجراجوییهای الکس در سرزمین اعداد" شرح می دهد چگونه عدد پی توانسته است الهام بخش شکلی از نگارش خلاقانه به نام Pilish شود. با استفاده از این شیوه اشعاری نگاشته می شوند که تعداد حروف واژه های متوالی در آن با کمک عدد پی تعیین می شوند. یکی از مشهورترین اشعاری که به این سبک سروده شده است Cadaeic Cadenza نام دارد که توسط "مایک کیث" نوشته شده است. وی در عین حال کتابی 10 هزار کلمه ای را نیز با کمک این تکنیک نگاشته است.


عدد "پی" در اتاق منزل شما
جدیدترین محاسبات مقدار عدد پی را تا دو هزار و 700 بیلیون رقم تعیین کرده اند که آخرین آن سال گذشته توسط "فابریس بلارد" انجام گرفته است. وی برای محاسبه این ارقام از رایانه استفاده کرده است اما می توان با کمک چند سوزن و برگه ای کاغذ خط دار نیز این عدد را به راحتی محاسبه کرد. سوزنها را بر روی کاغذ بیاندازید و میزان درصد سقوط سوزنها بر روی یک خط مستقیم را محاسبه کنید. با کمی دقت پاسخ به دست آمده باید طول سوزن تقسیم بر فاصله میان خطوط باشد که در عدد دو تقسیم بر عدد پی ضرب شده باشد. این فرمول پس از ارائه آن توسط "کامت دو بوفون" ریاضیدان فرانسوی در سال 1733 به "مسئله سوزن بوفون" شهرت یافته است. این نظریه در سال 1901 برای اولین بار مورد آزمایش "ماریو لازارینی" قرار گرفت و وی برای محاسبه عدد در حدود سه هزار و 408 سوزن را بر روی کاغذ ریخت تا بتواند مقدار عدد پی را تا 3.1415929 به دست آورد.


اطلاعات بانکی شما در عدد "پی" دیده می شوند

عدد پی عددی بی قاعده است و می تواند برای همیشه امتداد داشته باشد، این به آن معنی است که احتمال یافتن هر نوع عددی در آن وجود خواهد داشت. تاریخ تولد، شماره تلفن و یا حتی جزئیات شماره حسابهای بانکی افراد می توانند خود را در لشگر اعداد و ارقام عدد پی پنهان کرده باشند. در عین حال با استفاده از کدهایی که اعداد را به حروف تبدیل می کند، حتی می توان آثار کامل شکسپیر و یا هر کتاب دیگری که تا کنون نوشته شده است را در میان ارقام عدد پی مشاهده کرد.


منبع : http://mihantafrih.rozblog.com]]>

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



1 دی 1391برچسب:, :: 6:45 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       
 


دکتر "طارق سیودان" اخیراً کشفیات بسیار جالب، قابل توجه و تعمقی در آیات قرآن، در حوزه اعجاز قرآن در اشکال علمی کرده است.
از جمله کشفیات می توان به برابری یک چیز با چیز دیگر، به عبارتی برابری اضداد اشاره کرد.
برابری مرد با زن یکی از نمونه های آن در این کشف است. هر چند این نکته از لحاظ دستور زبان عجیب بوده، ولی آنچه از مجموع آیات قرآن مجید آشکار می شود، این است که کلمه مرد ۲۴ بار در قرآن مقدس آمده است. همچنین کلمه زن نیز ۲۴ بار در قرآن مقدس آمده است.
سپس مطابق آنالیز آیات مختلف، مشخص شده که این همسانی در متناقض ها، در تمامی قرآن کریم صادق است. قرآن مجید مشخص می‌کند که یک چیز با چیز دیگری (یا به عبارتی با متضاد خود و یا ریشه خود) برابر است.
در ادامه، نتایج شگفت‌آور حاصل از محاسبه کلمات عربی قرآن مجید و رمز اعداد را خواهید یافت.
کلمات و دفعات تکرار در جمع آیات قرآن مجید همانند کلمات دنیا (یکی از نام‌های زندگی) ۱۱۵بار، آخرت (نامی برای زندگی پس از این جهان) ۱۱۵بار، ملائکه ۸۸ بار، کلمه شیاطین ۸۸ مرتبه، کلمات زندگی و مرگ ۱۴۵بار، سود و زیان و ملت (مردم) و پیامبران ۵۰ مرتبه آمده است.
کلمات دیگری همچون ابلیس (پادشاه شیاطین) و پناه‌جوئی از شرّ ابلیس ۱۱مرتبه، مصیبت و شکر ۷۵بار، صدقه و رضایت ۷۳ مرتبه، فریب خوردگان (گمراه شدگان)، مردگان (مردم مرده) ۱۷بار، مسلمین و جهاد ۴۱ بار، طلا و زندگی راحت هشت، جادو و فتنه ۶۰ مرتبه، زکات و برکت ۳۲،ذهن و نور ۴۹، زبان و موعظه (گفتار، اندرز) ۲۵ و آرزو و ترس هشت مرتبه آمده است.
همچنین کلمات آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) و تبلیغ کردن ۱۸، سختی و صبر ۱۱۴، محمد (صلوات الله علیه) و شریعت (آموزه‌های حضرت محمد صلی الله علیه و آله) چهار، مرد و زن ۲۴مرتبه ذکر شده است.
کلمات نماز پنج، ماه ۱۲، روز ۳۶۵، دریا ۳۲ و زمین (خشکی) ۱۳مرتبه در قرآن تکرار شده است.
دانش بشری بتازگی اثبات نموده که آب ۷۱?۱۱۱ % و خشکی ۲۸?۸۸۹ % از کره زمین را فراگرفته است که با درصد تعداد دفعات ذکر شده دریا و زمین در قران برابری می کند.


منبع : http://mihantafrih.rozblog.com]]>

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



 
درباره وبلاگ

سلام دوستان عزیز به وبلاگ ماخوش اومدین.مرسی از بازدیدتون.امیدواریم بتونیم مطالبی رو در وبلاگمون قرار بدیم که مورد پسند شما دوستان گل باشه.چندتا خواهش داریم یکی اینکه تو نظر سنجی شرکت کنید .دومی اینکه حتما برامون نظر بزارید.سومی حتما ولطفا عضو هم بشید.مرسی از شما بازیدید کننده ی گرامی.برای اطلاعات بیشتر میتونید به پروفایل مراجعه کنید.هر گونه سوالی هم داشتید میتونید به ادرس ایمیل هر دوتامون بفرستید.مرسی
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ◄ΣΞΣ♥мλη☻,Кн☺Ð₪Σ♥ΣΞΣ► و آدرس arashdnm.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. فداتون بوس بوس





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 230
بازدید دیروز : 382
بازدید هفته : 612
بازدید ماه : 1867
بازدید کل : 181910
تعداد مطالب : 987
تعداد نظرات : 151
تعداد آنلاین : 1